Vítejte u druhého dílů návodů ŠancePodnikat.cz. Po převodu domény a hostingu pokračujeme tvorbou e-mailových schránek a jejich napojením do e-mailového klienta v počítači na telefonu či tabletu.
1. Tvorba e-mailových schránek
E-mailové schránky se vytváří na WEDOSU. Zároveň je zde i ukládána pošta a řešeno nastavení schránky.
- Přihlaste se do Zákaznické administrace na WEDOSU.
- V horním šedém menu klikněte na Hostingové služby/Webhosting.
- Zobrazí se Vám tabulka Webhosting – seznam hostingů. Zde kliknete ve sloupci Název přímo na Vaši doménu.
- Nyní jste v detailu Webhostingu. V levém menu klikněte na položku E-mailové schránky.
- Zobrazí se Vám prázdná tabulka s přehledem emailových schránek. V šedém pruhu nad tabulkou klikněte Vytvořit novou schránku.
- Formulář vyplňte následovně:
Nová schránka = info
Alias = necháte prázdný
Heslo = nové přihlašovací heslo do schránky
Potvrdit = potvrzení nového hesla, tj. stejné heslo ještě jednou.
- Ostatní hodnoty nechte výchozí.
- Pokračujte kliknutí na tlačítko Vytvořit schránku, které je nahoře nad tabulkou.
- Nyní když se vrátíte zpět do tabulky E-mailové schránky (levé menu/E-mailové schránky) zobrazí se Vám zde Vaše schránka info@vasedomena.cz. Schránku zde můžete skrz ikonku lupy otevřít a např. změnit heslo. Případně celou schránku smazat.
![](/data/navod-e-maily-01.jpg)
![](/data/navod-e-maily-02.jpg)
Tímto máme schránku vytvořenou. Nyní ji musíme napojit do e-mail klienta, tj. nástroje kde budeme poštu přijímat a odpovídat.
Do schránky se dá dostat samozřejmě i na WEDOSU, tento způsob ovšem není příliš komfortní. Odkaz na přihlášení je ZDE.
2. Emailový klient a potřebné údaje
Nově vytvořený e-mail můžeme napojit do celé řady e-mail klientů. Ti nejznámější jsou například:
- Microsoft Pošta – předinstalovaná aplikace ve Windows.
- Microsoft Outlook – součást office programů od Microsoftu.
- Mozilla Thunderbird – program zdarma ke stažení ZDE.
- Blue Mail – program zdarma ke stažení ZDE.
Pro napojení e-mailu budeme potřebovat následující údaje:
- Název schránky.
- Heslo.
- Server příchozí pošty (IMAP).
- Server odchozí pošty (SMTP).
![](/data/navod-e-maily-03.jpg)
První dva údaje známe z předchozí kroku, ty zbylé dva nalezneme také na WEDOSU.
- V Horním šedém menu klikněte na Hostingové služby/Webhosting.
- Zobrazí se Vám tabulka Webhosting – seznam hostingů. Zde kliknete ve sloupci Název přímo na Vaši doménu.
- Nyní jste v detailu Webhostingu. Trochu níže na stránce naleznete tabulku Adresy služeb. Zde budou řádky SMTP a IMAP. Tyto dva kódy budeme potřebovat. Toto okno si prozatím nechte otevřeno.
3. Napojení e-mailových schránek do e-mail klienta
Pokud máte na počítači Windows 10 a novější, doporučujeme vyzkoušet Microsoft Poštu. Tento program máte již nainstalovaný v základní verzi Wondows.
- V počítači dejte hledat program Pošta.
- Program spusťte.
- V levém spodním rohu klikněte na ikonku ozubeného kolečka.
- Následně v pravém panelu Nastavení klikněte na Správa účtů a následně Přidat účet.
- V okně Přidat účet kliknete na Rozšířené nastavení a následně Internetový e-mail.
- Následně vyplníte:
E-mailová adresa = info@vasedomena.cz („vasedomena“ nahradíte Vaší doménou).
Uživatelské jméno = info@vasedomena.cz („vasedomena“ nahradíte Vaší doménou).
Heslo = Heslo, které jste zadávali na WEDOSU při tvorbě schránky.
Název účtu = Info
Zprávy odesílat pod tímto jménem = VaseDomena.cz („vasedomena“ nahradíte Vaší doménou).
Server příchozí pošty = zde doplníte kód IMAP viz tabulka, kterou jsme dohledali na WEODSU (adresy služeb).
Typ účtu = IMAP4
Server odchozí pošty (SMTP) = zde doplníte kód SMTP viz tabulka, kterou jsme dohledali na WEODSU (adresy služeb).
Všechny další volby nechte výchozí, tj. tak jak jsou.
Na konci formuláře klikněte Přihlásit se.
![](/data/navod-e-maily-04.jpg)
![](/data/navod-e-maily-05.jpg)
![](/data/navod-e-maily-06.jpg)
4. Otestování funkčnosti e-mailové schránky
Jakmile schránku přidáte. Otestujte její funkčnost odesláním a doručením pošty. Zkuste si z jiného e-mailu něco odeslat a následně na to odpovědět. Tuto novou schránku bychom měli používat pro komunikaci se zákazníky, dodavateli apod.
Na e-shopu používáme ještě schránky:
- reklamace@vasedomena.cz
- objednavky@vasedomena.cz
Tyto schránky můžete stejným způsobem zkusit založit, přidat do emailového klient a otestovat.
Chcete začít úspěšně podnikat?
Sestavíme Vám příležitost namíru